zondag 9 september 2012

* privé les cadeau *

Afgelopen donderdag was ik jarig en Lalas had weer een behoorlijke verrassing voor me in petto.
Al weken deed hij geheimzinnig en vreesde ik van alles. Ik heb zelfs geroepen:"Ik ga niet uit een vliegtuig springen!", want bij Lalas moet je uitkijken wat je zegt. Hij onthoudt alles :)
Maar gelukkig kreeg ik een héél ander cadeau. Ik zou een middag met een professionele fotograaf op stap gaan die mij mijn camera eens op een andere manier zou laten gebruiken ipv alleen op de 'automatische stand'...
 

Natuurlijk maakte ik me druk over wie er dan zou komen, want ik had een beetje angst voor een 'nerd' die mij niet zou begrijpen of waar ik geen klik mee zou hebben. En toen stapte Mischa binnen. Wat was ik blij! We 'kennen' elkaar al jaren doordat we elkaars weblog volgen en nu zou hij mij dus wat wegwijs maken in de fotografie-wereld.


Eerst thuis wat dingetjes doorgenomen en daarna met onze camera's op pad richting centrum.
(Nooit geweten dat je -gratis- bij het Abdijcomplex naar binnen kan om naar de kruidentuin te gaan...)
Diafragma, sluitertijd, ISO, ze zijn allemaal aan bod gekomen. Ondanks dat ik wat angst heb om 'voor joker' te staan, dat ik dingen niet begrijp of zou kunnen in mijn ogen, heb ik een super leuke middag gehad! Zelfs zo leuk dat ik meteen mijn aanmelding voor de fotocursus van Kunst Educatie Walcheren heb verstuurd. Vanaf volgende week ga ik aan de slag. Oók bij Mischa! 

Hopelijk voel ik me thuis bij de cursus en neem ik mijn camera weer wat vaker ter hand. Het begin is in ieder geval alvast gemaakt. Met dank aan Lalas en Mischa!


Geen opmerkingen: